środa, 18 listopada 2015

Za oknem szaro, buro

Kiedy na zewnątrz szaleje wiatr, jest szaro, buro ja w kuchni mam dużo koloru w warzywach. Dziś zrobiłam makaron z pełnego ziarna z owczym serem, brokułem, bakłażanem,  jarmużem, papryką i pomidorami. Jarmuż przyniosłam z ogrodu, po drodze urwałam resztki mięty.  Jarmuż jest najlepszy teraz,  po przymrozkach. Warzywo to odkryte na nowo, a  u nas rósł 30 lat temu i było bardzo mało pomysłów co z nim zrobić.  Owczy ser i bakłażana zakupiłam w greckim sklepie. Wolę owczy ser od koziego. Dla mnie jest delikatniejszy w smaku.  Brokuła obgotowałam, pozostałe warzywa przesmażyłam na oleju z dodatkiem czosnku. Ugotowany makaron wymieszałam z serem i warzywami. Już na talerzu posypałam zmielonymi orzechami włoskimi i polałam kilku kroplami oliwy z oliwek. Danie robi się szybko, jest kolorowe i bardzo mi smakuje. Na talerzu samo zdrowie.     
Pozdrawiam wszystkich i życzę wielu eksperymentów z warzywami. Mamy ich świeżych jeszcze ogromny wybór.






12 komentarzy:

  1. Ależ pyszności :) Takie jedzonko nie tylko jest zdrowe i pyszne, ale i ślicznie wygląda :)
    Jarmuż i u nas rósł około 30 lat temu , warto do niego wrócić, bo od tamtej pory nigdy go nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie witaminki są wskazane w te ponure, szare dni... Pyszności:) ściskam Krysiu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie i kolorowo u Ciebie, i w dodatku jak smacznie i zdrowo. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię jarmuż i chętnie skorzystam z przepisu bo wygląda apetycznie.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. cudownie u Ciebie na blogu a zarazem smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie i kolorowo:))
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam smaku jarmużu,jakoś nie jest u nas popularny,ale danie ciekawe.I tak pięknie kolorowo na stole.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo smakowicie, no i w dodatku zdrowo. Chyba się skuszę i skorzystam z przepisu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Danie wygląda wspaniale. Korzystajmy z warzyw, dopóki jeszcze są :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Krysiu!
    Bardzo dziękuję za odwiedziny. z przyjemnością pobuszowałam po Twoim pięknym blogu. Ależ u Ciebie cudownie, kolorowo.
    A to jedzonko bardzo apetycznie wyglądające.
    Pozdrawiam serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastic article goods from you.

    OdpowiedzUsuń