poniedziałek, 18 lutego 2013

Sałatka z brokułami.

Witam wszystkie osoby zaglądające do mnie. 
Dziś będzie krótko, bo zaraz przestanie u mnie działać internet i tak będzie około tygodnia. Przebudowa sieci. Ponieważ jest post i końcówka zimy chciałabym zaproponować Wam sałatkę z brokułów. Ja robię ją tak: gotuję około 5 minut różyczki z brokuła razem z łodygami kopru, który zamroziłam jesienią. Na patelnię wlałam łyżkę oleju dodałam kilka łodyżek świeżego tymianku, był pod śniegiem na działce, 2 pokrojone drobno ząbki czosnku i 10 przekrojonych pomidorków koktaj-lowych. Trzeba to wszystko podsmażyć chwilę i dodać do brokułów. Latem pomidorki dodaję grilowane.  Na oleju, który pozostał na patelni usmażyłam pierś z kurczaka. Nie musi być kurczak, może być szynka, wędzona pierś z indyka, lub podsmażony boczek. Wszystko razem delikatnie mieszam i posypuję pestkami słonecznika lub sezamem. Jeżeli jest za suche dodaję łyżkę oliwy z oliwek. Wariacji na temat tej sałatki jest kilka. Zamiast pestek można dodać grzanki. Ważne jest w każdej sałatce połączenie miękkiego z chrupkim.   Ponieważ ja nie znoszę majonezu to moje wszystkie sałatki są z oliwą.  
U mnie na oknie w kuchni królują  cebulki i rozmaryn, który nie może się doczekać kiedy go wyniosę na działkę a tu końca zimy nie widać.  Do zobaczenia jak będę już mieć internet. Będzie szyciowo i szydełkowo.



18 komentarzy:

  1. Wypróbuję na pewno, to są moje klimaty smakowe.To zdjęcie kota z tym komentarzem zasługuje na rozpowszechnienie, to wyżyny dowcipu.Pozdrawiam, do przyszłego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam brokuły i sałatkę zrobię.Zima u mnie też na całego.
    do zobaczenia , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam sałatkę z brokułami :)))

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa, ciekawa....
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie wygląda, na pewno jest smaczna:)Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brokuły zawsze i wszędzie. Danie wygląda niezwykle apetycznie.
    Pozdrawiam Krysiu

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda bardzo apetycznie ,a brokuły uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. lubię brokuły tak sobie. zresztą jak wszystkie warzywa. no nie wiem czemu mnie los pokarał byle jakimi smakami. ja w ogóle mało co lubię....ale jak by nie było ta sałatka wyglada bardzo ładnie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Moi domownicy bardzo lubią brokuły więc chętnie wypróbujemy:)dziękuję za odwiedziny i miłe słowa oraz,że zechciałaś pozostać u mnie na dłużej:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że w tej sałatce nie ma porów, szczypiorku lub cebuli, bo tego nie jadam. Twoja sałatka na pewno jest apetyczna, jeśli ją zrobię, to na patelnię dorzucę orzechy włoskie- będzie bardziej chrupało.
    Przyjaciółka nauczyła mnie wspaniałej rzeczy, mianowicie mrożenia drobno posiekanego koperku, bo często bywa, że nie ma świeżego w domu, a w słoiczku w zamrażarce mam zawsze.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowicie wygląda a smakuje pewnie jeszcze lepiej. Bardzo lubię brokuły :) Super ten blog, z przyjemnością dołączam do obserwatorów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zjadłabym takie pyszności:))pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. brokuły zawsze sa dobre:)Zdjęcie z kotkiem jest super:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Na pewno jest smaczna, apetycznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj!
    Uwielbiam brokuły. Sałatka smakowicie wygląda.
    Podziwiam Twój rozmaryn. Miałam wczesną jesienią wykopane dwie duże sadzonki. Niestety, uschły. Zmuszona byłam wyrzucić.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń